Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

04 december 2013

Weg van de supermarkt


Al zou je het kijkend naar deze plek niet zeggen, er gebeurt veel momenteel. Heel veel zelfs. Zo veel dat ik--en in feite kun je het dus wél met een blik op deze plek zien--nauwelijks nog tijd heb om om te kijken naar dit blog dat ik al ruim zeven jaar met trots bijhoud. Terwijl ik dat beter wel zou kunnen doen. Daarover straks.

Eerst maar even de belangrijkste ontwikkeling van allemaal, tenminste vanuit eetschrijverlijk standpunt. Die is dat ik eindelijk goed op stoom ben met mijn boek "Weg van de supermarkt". Niet alleen is het al bijna voor de helft af (een aardige prestatie als je je realiseert dat ik op 24 september begonnen ben met schrijven), het is bovendien 100% zeker dat het gaat verschijnen, en wel naar alle waarschijnlijkheid in de herfst van 2014. De uitgever is in de eerste helft van december bekend.

Mocht u, waarde en enigszins verweesde eetlezer, nieuwsgierig zijn naar de inhoud van dit nogal activistische boek, geschreven door een auteur die bepaald niet weg is van de supermarkt, dan hoeft u niet tot najaar 2014 te wachten. Op zondag 15 december om 12:30 houd ik immers in het kader van de roemruchte cyclus Luisterlunches een lezing in Kasteel Groeneveld in Baarn, waar ik het allereerste tipje van de sluier ga oplichten. Er zijn nog enkele plaatsen, dus reserveren kan nog. Voor de kosten hoeft u het niet te laten: voor lezing en driegangenlunch inclusief glas wijn en koffie betaalt u €30,--. Te doen lijkt me zo. Er wordt zelfs gefluisterd dat er als dessert margaritaijs gaat worden geserveerd. Aangezien dat twee weken geleden definitief uit de handel is gegaan, lijkt me dat op zich al reden genoeg.

Maar toch nog even over dit blog, dat ik ooit in de eerste helft van 2006 startte. U bent het--zij het de laatste tijd begrijpelijkerwijs wat minder--trouw blijven bezoeken. Zo trouw zelfs dat ik deze maand de miljoenste unieke bezoeker hoop te mogen verwelkomen.

Aangezien ik op een half miljoen en op driekwart miljoen leuke winacties had, vind ik dat ik het niet kan maken om de miljoenste in stilte te laten passeren. Ik ga dus nog iets voor u regelen. Wat? Dat onttrekt zich nog aan elk eetschrijverlijk vernuft. Nog even geduld dus, en--ik durf het bijna niet meer te zeggen--houd deze plek in de gaten!






Weekdeals (300x250)

Labels:

1 Comments:

  • At 5 december 2013 12:39, Blogger Unknown said…

    Fijn stukje. Ik blijf trouw de site 1 a 2x per week openen.
    Een kleine moeite en bij iets nieuws fijn om te lezen.
    Succes met waar je allemaal mee bezig bent.

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home