Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

06 december 2013

Een miljoen, winnen?


Nee, er staat niet "een miljoen winnen". Dat kan dit zelfbedruipende blog niet betalen (tenzij in Zimbabwaanse dollars, maar ik geloof dat dat bankbiljet al niet eens meer bestaat). Even serieus nu.

Zoals ik eerder al aankondigde, haalt dit blog deze maand de miljoenste unieke bezoeker in zijn bestaan binnen. Dat is best veel en het vraagt uiteraard om een feestje. Een leuke winactie bijvoorbeeld. Zo. Dat zijn spijkers met koppen.

Wat gaan we doen?

Nou, we gaan gezellig samen uit eten. Dat wil zeggen, drie van u, eetlezers, gaan met mij uit eten. Dat doen we in het gezellige Amsterdamse restaurant Dwars, waar ik eerder dit jaar al eens heel enthousiast over werd. Patron-cuisinier Jo Vaessen biedt dat etentje aan, waarvoor grote dank. Bovendien neemt elk van de disgenoten nog iets mee naar huis: een ambachtelijk feestbrood met amarenenkersen en amandelspijs van bakker Edwin Klaasen, van wie ik het schitterende bakboek hier binnenkort ga bespreken. Oók al de moeite!

Maar hoe gaan we dat nou precies doen?

Simpel. Op welke dag precies de miljoenste bezoeker hier binnenwandelt, kan ik nu nog niet zeggen. Maar dat wordt natuurlijk met de dag duidelijker. Op de dag zelf plaats ik hier een berichtje. Vanaf dat ogenblik kan er gemaild worden. Vertel dat u zin hebt in zo'n etentje bij een levensgenieter in gezelschap van een levensgenieter, even eventueel waarom. Degenen die het dichtst bij het magische moment zitten, worden op een in overleg nader te bepalen dag uitgenodigd.

Zo simpel is dat soms. Zelfs nog iets makkelijker dan een miljoen unieke bezoekers binnenhalen. Want dat is eigenlijk best veel, als ik er eens over nadenk.





Voordelige cadeaus voor onder de boom

Labels:

1 Comments:

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home