Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

31 oktober 2006

Instant kwal

Dit kocht ik gisteren in een oosterse winkel, gedreven door een gezin Koreanen: instant kwal. Het zakje kostte € 1,85. Er is een zakje kruiden en een zakje sesamolie meeverpakt. De (opgeplakte) gebruiksaanwijzing luidt: "Open de verpakking en leg de kwal op een schaal. Voeg de kruiden en de olie toe, even doorroeren en serveren. Voeg eventueel gesneden wortel, groene peper en/of gesneden gekookt varkensvlees toe om het geheel nod (sic) smakelijker te maken".

Ik ga één dezer dagen dus maar eens voor het eerst van mijn leven kwal eten. Ik ben benieuwd!

2 Comments:

  • At 31 oktober 2006 om 10:48, Anonymous Carla said…

    Ik ook! Ik heb weleens staan aarzelen met zo'n zakje in mijn hand, maar ik had geen idee wat ermee te doen. Ik ben dus blij dat jij licht gaat brengen!

     
  • At 11 december 2006 om 21:21, Anonymous Evaline said…

    Gewoon doen. Ik heb het 3 keer gegeten. het smaakt naar koud niets, en de zaadjes en de olie doen het hem. Kwal is hard, en soms wat taai. als je dat voor het eerst proeft, verbaas je je er over, hoe hard een kwal wel niet is :). Maar ik vind het heel lekker, en je moet er niet bij nadeken dat je kwal eet, anders lust je het niet meer :).

    Geloof me, het is best lekker.

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home